Sunday, January 16, 2005

Mari bermain bowling...


Bila hari Sabtu kena kerja..eeiii malasnya...

tapi kena juga pegi keja...



Sabtu malam tu kami ke Alamanda, berjumpa dengan encik wartawan tu, Nazmi dan Cik Daun yang havoc. Mula-mula nak makan western kemudian, entah macam mana pergi ke Pizza Hut pulak, oklah tu Western lah jugak. Kualiti pizza skrng tak berkualiti. Entah..aku dulu tiap kali cuti sem aku kerja kat Pizza Hut kat Central Square Sg. Petani, aku rasa masa tu best la..Pizza macam special dan topping dia mewah, tapi skrng topping dia kedekutnya..ciput jer...ke budak kerja pizza tu main taram jer..tak ikut sukatan. Terima kasih untuk Nazmi kerana susah payah datang dari KL semata-mata nak belanja kami..murah rezeki nanti...



Masa kami round-round kat food court tu, kami discover that bowling dah bukak, dan kami turun meng'usha' port baru tu, wah excited aku dan CIk Daun nak berpoya-poya kat situ while the man geleng kepala...he..he..darling sempat mengutuk, ermm kalau kakitangan kerajaan hilang esok-esok mailah cari kat bowling mesti ada yang kantoi. Oh no...tak ler macam tu kot.



Dan esoknya...taaadaaaaaaaaa.... kami SMS EP, bgtau "bowling dah bukak kat alamanda, moh ler kite" huh...ep yang memang suka main bowling, call dan bagitau kejap lagi dia datang, bila ep sampai kami calling-calling Salina dan Yazid ajak join, diaorg ok jer, Yazid rupanya kerja hari minggu, "Berkhidmat Untuk Negara" Cik Daun balik kampung, tak dpt join. Maka lepas solat asar, maka bermulalah, acara baling membaling...EP menang nasib..he..he...aku nombor dua, masih ada ruang untuk aku riak, darling yang first time main nombor tiga, dan si ayu Salina, nombor 3. Allah suka-suka jer....darling eksyen sebab dia ada satu strike.



Kemudian lepas main, makan-makan kat food court, aku yang dah cekap dan mahir dengan makanan situ, rekemenkan White Sauce Yee Mee Sizling, tapi dah abih pulak. Kemudian aku rekemenkan Nasi goreng Hong Kong sedapkan?? Aku sendiri pulak makan Waffle sedap nyum..nyum...waffle dgn ice cream dan strawberry pes (mcm McD punya Sundae) aku bodek budak jual Waffle tu taruk Nut sekali...sedapnya...terbayang-bayang ni...



Balik dari situ, Salina dan EP lepak-lepak kat rumah sambil layan Anugerah Juara Lagu, Bila time Anuar Zain, aku dan Salina cakap, eeii hensemnya, darlign cakap, alaah apa yang hensemnya...he..he...jgn ler jeles yang...



Bila si comel Tam Spider nyanyi aku suka dan mintaklah Tam jadi Juara, dan yesss dia menang...cayalah...



Ok, dah lapar..mari pergi makan...









0 comments:

 

pnut testing Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino