Tuesday, May 23, 2006

Merajuk dan Memujuk


Rajuk merajuk pujuk memujuk dalam alam rumah tangga adalah berbeza dengan merajuk orang bercinta. Orang bercinta rajuknya lebih mendayu, orang dah kawin merajuk dan memujuk straight to the point... :)

Hari Ahad lepas, angin sepoi-sepoi bertiup, dan aku merajuk sakan..hingga Hari Isnin pagi, masih merajuk, aku salam gitu-gitu je masa nak keluar rumah pegi opis. Dia tanya, ada duit tak? pun aku buat derk..(ohh aku tidak jadi mata duitan hari tu..) Kat opis, aku menanti call dia untuk memujuk...hehehe Jam 1.30 sidia call, aku cakap hendak tak hendak, kemudian letak telefon, aku msg...aku luah apa aku rasa semalam tu...dan dia balas ini
Photobucket - Video and Image Hosting

aku pun balas lagi, msg sedey-sedey...(rahsia) dan dia balas semula
Photobucket - Video and Image Hosting

Kemudian aku diam tak balas apa-apa...sehingga petang pukul 5.15, aku tengah drive nak balik kerja, darling hantar mesej ini
Photobucket - Video and Image Hosting

Hehehe...boleh tahan skill memujuk darling i..tapi aku eksen, jual mahal sikit hehehe aku balas sambil drive
Photobucket - Video and Image Hosting

huhuhu...dia pun jual mahal balik
Photobucket - Video and Image Hosting

Alamak...rugi pulak..makan western kat F1 tu...rugi..rugi...then aku msg dia masa berhenti kat lampu merah
Photobucket - Video and Image Hosting

dan dia balas cara gelak org jahat...huhuhu sape tengok cerita Man Laksa tahu le gaya gelak Ha ha ha...
Photobucket - Video and Image Hosting
huh!! ampeh...siap gelak gaya orang jahat...

Petang tu darling sampai rumah, aku ingat nak eksen-eksen lagi, tapi darling dah datang dapur kacau aku tengah bancuh nescafe untuk dia, dia peluk-peluk dan kiss-kiss pipi gebu macam Pau Ahmad aku ni, dan cakap "abang ikhlas mintak maaf ni, abang tak pandai hargai Pnut, bla..bla..bla" huhuhu aku terus cair... hahahahahh korang jangan muntah...aku memang poyo...

So malamnya kami pun pergi le ke F1, masa nak sampai tu tiba-tiba teringat F1 tutup hari Isnin, tapi pergi tengok jugak, mmg confrim tutup, maka kami beralih arah, kami melencong ke Bangi dan makan kat Village View, best giler tempat baru dia, (tapak lama dah roboh) mmg kreatif tokei dia ni...cantik decoration kedai dia, dan macam biasa kalau ke sana kami mesti nak makan tomyam dia yang memang superb...so kami pun makan nasi lah tak makan western...

sekian cerita orang dah kawin merajuk...

p/s Update lagi 9.57am (24/5/2006)
Berikutan entry di atas, melalui YM aku telah di gelakkan oleh mereka

Chat 1
ana aina: seni org kahwin merajuk
ana aina:
ana aina: kak tak leh nak hayati skill merajuk
senangingat:
ana aina: sbb sebelum baca dah terimaginasi..mesti ada babak tragis dr darling
ana aina: so sepanjang baca..dok gelak
senangingat: hahahah org pujuk sikit-sikit jadi la...
ana aina: sowi...hehehhe sbb mcm dah boleh agak kak pinut dgn darling kan best
senangingat: kalau merajuk lebih-lebih kang dia wat derk
ana aina: moga bertambah mawwaddah dlm umah tangga
senangingat: Insya-Allah
senangingat: awak pun sama

Chat 2
cik_easy: saya baru balik Mc//
cik_easy: keracunan makanan..
cik_easy: so baru baca pagi nih
senangingat: mmg la..sbb baru post smlm
senangingat: tgh mlm
senangingat: biasak le..akak kan poyo
cik_easy: hampehan
cik_easy: nasib dah terlatih dgn kepoyo'an korang..
cik_easy: kalau org biasa bisa muntah gini dong
senangingat: hahahahah
senangingat: poyo satu ciri gaya hidup masa kini

Chat 3 (yang ini identiti dirahsiakan sebab dia tengah glemer sekarang..)
MR.X: KAKKAKAKAHAHAKHAK..1 2 3 Kah KAh KAHAKAHAKAH...
MR.X: eeeee....mengada tol..buruk siuts oran tua bercinta
senangingat: poyo
senangingat: khahahahahah
senangingat: biasakalah..aku kan *poyo (perkataan sebenar telah diganti)
MR.X: muntah hijau aku pagi nih
senangingat: boleh buat baja tu muntah tu
MR.X: eeeeeee
MR.X: semalam rugi ko balik awal.
MR.X: kita orang citer pasal berak

(hahahahah korang tengok kawan-kawan aku lagi poyo, refer to chat no.3, bab berak pun boleh conference panjang-panjang....)

0 comments:

 

pnut testing Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino