Tuesday, August 08, 2006


Ok, birthday darling dah berlalu, yang ke???? hahah cukuplah bagitau, kami beza umur 7 tahun...hehehehe siti nurhaliza lagi beza banyak kan??? cinta itu buta beb!!

Darling mengorat aku masa aku umur 23 tahun.. dan darling umur 29 tahun masa tu (tahun 1998) heheh ingat lagi masa tu kat Malaysia sebok ngan Sukan Komanwel, dan sebok ngan kes Anuar Ibrahim. Masa tu kami pun sebok intro bunga-bunga cinta kami...hahhahaha

Hehehh masa tu student lah katakan, aku tak terfikir lak nak cintan-cintun masa student ni, dengan orang yang dah bekerja pulak, masa tu ramai member aku couple-couple ngan student gak, member satu batch, senior, org budak-budak course lain. Tiba-tiba aku ter-bercinta dengan orang out of box. Hehehehe terima kasih kepada MIRC. Poyo!

Cintan-cintun setahun, kami makin intim, chewaaah... masa aku final year, kami pun bertunang..tunang 9 bulan kami pun disatukan..hehehe family aku tak kasi lama-lama sebab dua-dua dah duduk KL, bahaya nih...hehehehe, so kami pun gitu-gitu...hehehe

Najmi

Kau bukti cinta..bukti cinta...bukti cinta...hehehe(lagu lotter) dia suka sangat lagu tu..and yes sudah tentu, Najmi lah bukti cinta kami...ceewaahhhh feeling blog jiwang pulak blog aku...

Najmi lahir tepat pada masanya, genap 9 bulan usia perkahwinan kami, dan secara teorinya Najmi patut lahir bulan 5, tapi dah tertulis dia lahir awal dua bulan, jadi pada ulang tahun perkahwinan kami yang pertama, Najmi dah berusia 3 bulan. Bersama mengharungi menjaga dan membesarkan bayi pertama memang pengalaman yang paling indah, tambahan pulak Najmi lahir tak cukup bulan, kecik, dan aku kena bersedia, fizikal dan mental. Banyak dugaannya, kulitnya sensitif, demam batuk selalu kena monitor. Kalau dulu masa bujang, tengok couple-couple shopping barang baby, dengan si isteri perut terboyot, terasa bila la aku nak lalui pengalaman tu..hehehe bila tiba giliran kita, terasa indahnya pengalaman tu.

Pergi shopping bawa anak dalam stroller, dengan beg susu, beg kecil isi tuala, pampers air masak, dengan baby wipes tissue, heheh itulah barang2 tak boleh tinggal kalau keluar rumah. Hehehe dan kini aku rindu semua-semua tu lagi sekali. Heheh anak bujang tu dah tak baby lagi. Sekarang dia boleh prepare barang dia sendiri, nak keluar, cap, spek hitam dia..stokin, kasut..hehehe dia lagi melaram dari mama dan babah dia. Tahun depan umur dia 6 tahun, setahun lagi dah masuk darjah 1. harap dia cemerlang la macam dua-dua pupu dia.

Pengalaman benar aku, aku memang ada sepupu-sepupu yang jenis majoriti anak lahir tak cukup bulan, paling cukup bulan 34 minggu je. heheh avarage lahirkan bayi pada usia kandungan 30-32 minggu. Dan kebetulan, anak-anak buah aku yang lahir 'kecik-kecik' semua menjadi, ada dah jadi engineer skrang, ada tengah buat medic, ada tengah amik pharmacy, hehehe dan diaorang semua dpt tajaan biasiswa sebelum keputusan SPM di umumkan. Kalau teori manusia ni betul, harap Najmi masuk kategori tu la. Ada sorang mak sedara aku pulak, lahirkan anak tak cukup bulan gak, baru 6 tahun tapi dah nampak kehebatan dalam bola sepak, di usia 6 tahun dah mewakili kanak-kanak tadika wakil negeri Pulau Pinang main bola, dah sampai ke Johor menjadi wakil negeri. Kalau tengok aksi dia main bola, lincah giler, tak sangka budak tu lahir kecik je dulu.

Sekarang ni awal sangat lagi nak tengok prestasi dia pun. Tapi syukurlah juga, dia kira ok jugak, tanya itu ini boleh je dia jawab, dan cikgu dia pun cakap dia jenis senang ajar, cepat tangkap..hahahah bab tu setuju gak, sbb budak ni sekali dengar lagu, amboi bukan main tau je dia. Hari tu dalam kereta dia dengan lagu Siti, "Siti situ sini" ke hapa tah tajuk dia, dia leh cakap kat babah, "NI lagu Siti, lagu satu benua" heheh sebab lirik dia ada sebut "di dalam cinta satu benua ke dua benua tah..aku pun tak tau, dia boleh pulak tau, padahal kat rumah aku radio pun tak der, dia dengar radio dalam keter je pon, boleh pulak dia ingat.

Apa pun macam mak bapak lain seluruh dunia, mestilah aku nak dia jadi yang baik-baik, kalau pun tak boleh jadi yang terbaik. Tanyalah orang-orang jahat dalam penjara tu sekali pun, mesti harapan dia nak anak dia jadi orang pandai, orang baik-baik, jangan jadi penjenayah macam dia. So macam tu le harapan kami, moga Najmi jadilah anak yang menyenangkan hati. aminnnnn

0 comments:

 

pnut testing Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino