Monday, October 20, 2008

Konvo UPM


Sibuk dan penat

Cuti hujung minggu yang MAHA penat. Rudi bgtau aku last minute ajak saya join adik beradik dia bukak gerai kat tapak konvo UP*, very the last minute occay, maka aku pun kelam kabut jugak prepare apa patut, all the preparation hanya dibuat pada hari Jumaat, Jumaat malam jugak bakar segala cuppies penat tapi seronok..boleh dpt duit belanja juga sikit...hahah boleh buat modal shopping pegi langkawi nanti. ye kengkawan minggu depan saya pegi langkawi tau.. ada urusan rasmi seri paduka baginda tau.. Tak la banyak, tp takat saya nak benda berbajet rendah lepas la.. tapikan jauh di sudut hari, doa agar kompeni encik suami cepat-cepat bayar kenaikan gaji dan tunggakan yang ada, banyak-banyak supaya saya dapat habuan juga nanti...hahaha

Jadi CIk Gaban yang sudah pandai memandu, sila freekan masa anda untuk membawa saya ke kedai Idaman Suri..takat Hj. Ismail Group tu tanak la..dah banyak kali pegi..hahaha
Photobucket

Sejak adik saya Wani a.k.a Mak Su ada kat rumah, saya tak lah kelam kabut sangat, order cuppies pun boleh tahan masuk, dan dia dah boleh diharap membantu di small bakeri saya.. (ehhh tulis saya pulak..eheheh oklah lepas ni nak tulis saya pulak je la..comei sikit membaca..ahaks..)

Saya dalam proses mengajar adik saya baking membaking, and akan hantar dia untuk kursus produk sejuk beku... Adalah perancangan masa depan kami..Insya-ALlah, moga ALlah bantu, dengan doa emak... Kami sudah tiada abah untuk doakan kami, hanya kami saja kena berdoa untuk dia..Jadi moga murahlah rezeki kami..

Mak Su pandai jaga baby Q tau, mueheheh boleh buat menantulah kiranya...eheheh saya umur dia pun jangan harap saya terrer jaga baby, nak dukung pun kekok. Tapi Mak Su pandai jaga baby, siap mandikan lagi. Dan Mak Su pun seorang yang gila kamera...

ok mari kita lihat hasil kegedikan Mak Su dan Alesya tanpa saya sedar, eheheh diaorang posing ke main ek..time saya pegi kerja..

mentang-mentang kamera tak pakai filem, bukan main diaorg snappy-snappy ek..
Oh Ya..baju baby Q kali ini di taja oleh Mak Ngah..tima kasih Mak Ngah..(adik mama)
Photobucket

Akhirnya berjaya Mak Su merakamkan pic-pic Alesya gelak...
Photobucket

Mak Su kata, ajak abang ambil gambar sekali, tapi abang tak nak..Abang dah besar, dia dah maleh posing, hahah bertahun-tahun asyik pis dia je kat blog mama, harus sekarang giliran adik jadi duta blog mama.

EH baby Q glamer tau..masa kat tapak konvo UP* tu, ada group Wani and the gang (bukan wani Mak Su, wani lain tau..) Wani and the geng tegur saya kat gerai, "eh ni kak pnut kan?" haah diaorang kenal i occay..so terus mereka laju menerpa ke baby Q berposing bagai..eheheh.

Ini pulak pic Mak su sedang jadi protege mama, untuk mendeco cuppies..
Photobucket

Semalam rushing pegi kedai Manjaku kat Bangi, konon nak beli diapers dan susu Alesya yang kehabisan, babah pegi kedai aksesori tukar lampu, lampu depa tak menyala, ingatkan lama la...mama pun round-round tengok-tengok baju..tengok je occay... tiba-tiba babah masuk dan sound.. "lama lagi ke? dah 20 minit tunggu dalam keter" Erkkkk kantoi beb...mama tengah pilih gaun untuk Alesya..hiks... ingatkan nak dendiam je beli...sekalik kantoi...

dan inilah gaun yang mama baru TERbelikan untuk Alesya. Sesuai kan pakai dengan cekak rambut yang riben purple yang mama buat itu hari kan... and suka tau baju ni ala-ala 2 in 1 gitu, and boleh mix and match, jaket kecil yang cover tu boleh juga pakaikan dengan t-shirt sleeveless and sarung jaket tu kat luar..hahahah musti comel anak daraku..muahahah perasan syok sendiri mama

taadaaaaaaaa ini baju yang terbeli ittew..sampai rumah cepat-cepat cabut harga..kang takut kantoi lagik..sekalik, buang dalam bakul dalam bilik tido..bahan bukti ada pulak..hahahah erkkkk mahal sikit je babah...bukan mahal banyak...uhuhu...
Photobucket

Saya tanya si Abang, abang..abang marah tak mama belikan baju untuk adik? abang cemburu tak? abang nak tak mama belikan baju? jawab abang

"tak nak la mama, kita dah ada baju raya dah, bukan pakai sangat, mama belikan keter hot wheel je boleh? eheheh ok son.. eehe and abang dapat keter hotwhell RM4 satu cukup buat abang happy...

Oh ya lupa nak cerita..Alesya pandai tau..hari Sabtu, seharian saya tinggalkan dia kat rumah dengan Tasha, anak buat, bila malam saya peluk dia..cakap-cakap dengan dia, kesian dia kena tinggal dengan mama..kesian dia tak der mama siang tadi..tiba-tiba dia buat muka MAHA sedih dan bergenang air mata...terus saya pun sama naik menangis...owhhh very queen of drama... Uhuhu pengubat penat lelah mama dua beradik ni...sejuk hati...

Camner la orang gamak buang anak hidup-hidup...yang dah mati pun tetap kejam.. And due to banyak masalah masa pregnant, Alesya may be adalah our second and last kot.. doktor J tak advice untuk pregnant lagi...to much risk kata dia..aku ikut je la..walau berangan nak lagi sorang dua..uhuhu cepat-cepat bersyukur dengan dua anugerah yang ada...tanak lupa diri... So kami berdua plus si abang nak enjoy every momment membesarkan dia..ehehe kalau boleh biar lambat-lambat dia besar pun tak per...

Itu sebab dalam kesibukan berniaga dua hari itu, saya macam rasa bersalah je tinggal baby lama-lama dan si Abang. Hari Ahad malam, hujan lebat, kami balik dari berniaga, and nampak basikal si Abang tidak di simpan di tempat sepatutnya...babah memang particular bab tu, babah dah hangen dalam kereta, terpaksa mama sabarkan babah. mama cakap, rileks babah, seharian kita tinggal anak-anak, biar kita balik mereka happy, jangan marah-marah...nanti anak-anak rasa sedih..and babah manage to control itu temparature yang sudah naik..ehehehe..cayangggg babah... and Najmi dan babah masih boleh menikmati makan malam semeja..dan babah tanya dengan elok kenapa tak simpan basikal kat tempat basikal? and jawapan Najmi, dia letak kat porch kereta, sebab senang dia nampak dari dalam rumah kalau orang nak curi..mueheheheh...tah hapa je si abang ni menjawab..

0 comments:

 

pnut testing Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino