Tuesday, November 18, 2008

maksu dan bibik, meh berangan, nak buat katil najmi,


Tengah melarikan diri..
eheheh kerja tengah banyak..
saya break kejap untuk freekan otak..
apa lagi, update blog kejap..tumpang tengah angin rajin nak update.
kalo tak..berhari-hari korang keluar masuk asek entry yang sama je kan..

hari meks rajin u ouls..

ni ada beberapa pic dari handphone..dah lama nak upload tapi asek lupa je..kesan suka makan kepala ikan ke nih..

ini kan pic lama ni, dua tiga bulan lepas kot, pic ni diambil masa kami berhenti kat surau kat area taman kantan permai, masa ni kami on the nak pegi rumah KAK IDAH sepupu saya yang kat Kajang tu, menziarah abang Z yang sakit baru lepas kena stroke, masa ni saya baru abeh pantang bersalinkan Alesya. Alesya masih di wad NICU.

Saya selalu risau Najmi akan notti kalau di surau, maklumkan tempat solat, dia ikut babah dia solat, tapi macam biasa dia akan abeh solat dulu, then sy yang tgh solat pun tak berapa kushyuk sebab teringatkan dia, kot-kot dia keluar ke..kot dia kacau peralatan dalam surau je.. lepas je kasi salam dan berdoa, saya selak tirai tengok apa dia buat. Oh sejuknya hati..rupanya dia diam membaca Al-Quran, saya tak pasti dia baca surah apa, so saya perhatikan dia je, and cepat-cepat amek hp amek pic ni tanpa dia sedar. Alhamdulillah, pra sangka buruk saya awal tu hilang bila tengok dia jadi good boy.. hahaha bukan selalu occay, selalu berlari ke sana sini sampai saya rasa nak sekeh je...hahaha, bacaan dia pun Alhamdulillah, mmg baik

Result sekolah agama dia oklah, result sekolah kebangsaan je rasa macam nak karate sikit ehehe. Cuti sekolah ni, sekolah agama dia ada intensif Al-Quran untuk pelajar yang masih belum lancar membaca, yuran RM70 je, ingat nak hantar Najmi, masa nak register, Ustaz kata, Najmi dah lancar baca, dia akan masuk kelas betulkan tajwid, dan hafazan. Alhamdulillah, part rasa macam nak karate sebab result sekolah kebangsaan yang hangit, tu terpadam bila tengok result sekolah agama. Bab ni pun saya risau pulak mulanya sebab kecewa dengan result dia tu, tapi bila saya chat ngan lecturer encik Fibie (blog dah tutup) saya jadi lega, bila Encik Fibie telah mengeluarkan segala teori-teori psikologi dan kaedah-kaedah yang boleh saya buat untuk menjana pemikiran budak ni, saya rasa lega.. thanks Fibie.. sesuai beno jiwa pendidik dengan ko ek.. akan ku try cara sarananmu itu.


Photobucket

Ini pulak pic Maksu, dengan best fren dia kat rumah..hiks... bibik KAK ZAH sebelah rumah, ehehe adik saya ni memang suka berkebun, eheh dan masa kat sekolah teknik pun amek course agriculture kan, so sesuai la jadi best fren bibik, sebab bibik kak zah ni punya gila rajin berkebun, sampai pokok kacang hijau buat bubur tu pun dia tanam. eheheh, ini pic bibik tengah petik sayur kacang panjang dan cili hijau untuk kasi pada kami.. ehehe Kak Zah, thanks bebanyak dari hasil kebun bibik tu..sekarang ni kalau sesak, nak goreng nasi ke, nak tumbuk sambal ke, jerit je kat bibik minta cili sikit, mintak sikit, punya banyak dia kasi.
Photobucket

dan tadaaa inilah hasil usaha kebun bibik
Photobucket
ehehe harap our coming bibik pun rajin berkebun, so tak lah sesia tanah belakang rumah tu.

dan ini pun pic menarik dari hp, saya amek pic ni masa temankan darling kat tepi pejabat tol putrajaya, masa tu tayar motor dia pancit, so dia call saya minta datang ambik dia pegi bengkel, tapi sudahnya ada lak mamat leh tukar tayar motor pancit, disebabkan saya isteri yang setia, ehehe maka saya temankan darling, so saya boring dan amek pic ni..
Photobucket
ishkkk mentang la keter dia beso, suka ati je nak parking sampai gitu..saya betul tak suka org parking suka hati dia begini, akan menyusahkan orang lain nak masuk parking, takkan tak boleh tengok dulu line parking tu kat mana, main keluar gitu je..tak suka..tak suka..tak suka.. kalau kat shopping complex lagi tak suka, tak der kesedaran sivic gitu.. jadi korang sila parking betul-betul tau... jadilah warga Malaysia yang prihatin.

dan ini tak kira tau..nak letak jugak kat sini..untuk maklumat encik suami yang sedang mencongak-congak imbuhan tu..sila masukkan ini dalam bajet encik ye...
Photobucket
mama nak tau langsir cam ni, cantik tau tak dpt full camtu, dapat yang sheer ala scallop cam belakang tu pun jadi tau babah, mama dah survey, dah pegi kedai Azizah Hias kat Bangi, yang biasa mama tempah tu..dia dah bagi anggaran kos.. nanti mama buat kertas kerja ye..uhuhuhu

dan lagi... mama pun teringin nak buat macam ni kat bilik Najmi, puas tau mama selongkar majalah Anjung Seri lama ni nak cari pic ni..dan sila masuk dalam peruntukan sekali...
kalau boleh nak camni...ini bilang kalau boleh...
ulang lagi..kalau.... sekali lagi la ulang..kalauuuuuu
Photobucket

kalau tak boleh, dapat cenggini pun oklah babah
Photobucket

ni kalau..kalau..kalau..kalau...and kalau..kalau..kalau...kalau...
kalaulah ada banyak duit kan...leh la kita wat camni kan...
Photobucket

pastu kan.... kalau ada duit lagi kan..kan..kan.. kalau la kann..kalau je ni.. kalau.. kalau ada bajet lagi, kita buat gazebo/wakaf kaler putih ek..very the henglish style gitu kan babah... hiks..

pastu kan...kita wat la ala-ala english garden..

pastu kan.. kita beli buffet and hutch mama...

pastu kan.. masa rasa karpet kat hall tu tak sesuai tau dengan konsep english tu.. macam kena tukar kan...

pastu kan.. baju-baju mama yang dulu tu semua dah besar gedabak tau babah, tak selesa pakai sebab terlondeh kat bahu, pun kena beli banyak baju kan...

pastu kan.. macam teringin nak berjalan ke A Famosa Water World Melaka tu..

pastu kan..erkkk..erkkkkk ...macam laki ada duit jota-jota...

gila punya gila.. berangan le ko pnut.. taperlah..berangan bukan kena bayar pun... kita berangan sajork... manalah laki saya mampu nak menyara kehendak saya lagu tu kan.. mana tau kot-kot dia menang peraduan apa-apa sejuta ka...bestnyaaaaa hahahahah berangan lagi tu... syok oo berangan..

0 comments:

 

pnut testing Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino