Wednesday, September 16, 2009

Selamat Hari Raye dari kami...


Ok..ok... kami ni ptg sat lagi nak balik kampung udah...
balik Kedah, beraya kat Kedah, orang kampungku..bendang tengah jadi apa la ni??? baru lepas membajak kah??? baru lepas menanam ka?? adakah padi menghijau??? (mrasalah mak pnut anak beranak bergambo tepi bendang menghijau karang) atau pun semua padi sudah di tuai?? bendang sudah lapang???

Kalau musim nak kerat padi ni merasalah bebudak kampung tangkap ikan haruan, sepat dan puyu, hiks... beriya beno cerita bab kampung, macam la rumah emak saya tu dok tepi bendang.. nan ado katanya..duk rumah taman, betul-betul dokek town SP tu... tak sampai 5 minit keluar rumah dah dok depan jam besaq pekan SP dah..hiks.. tapi kawasan kampung sekitar kawasan perumahan emak teman masih ada sawah bendang untuk diceritakan pada anak-anak, bahawa itulah pokok padi, yang bila di semai kita panggil pokok padi, bila dah proses buang kulit, kita panggil beras, bila kita sudah masak jadi nasi, bila kita masak lagi lama, jadi bubur, kalau kita kisar, jadi tepung.

Eh geng INFO, ingatkah kalian rombongan kelas PRO kita ke library ke utara suatu ketika dahulu?? ingatkah kalian anak-anak bandar org KL, JB tak pernah tengok pokok padi??? hiks... lawak tengok depa kagum tengok pokok padi.. malah siap ajak pak cik bas brerhenti nak posing tengah bendang..kelasssss... aku ingat lagi geng info oiii si Dzuli (wahh skrng dah jadi boss kat Liberi Universiti Pertahanan ko ek) si Dzuli ni pernah cakap kat aku geng wei, dia mintak aku bawak balik rupa pokok padi hehee maksud dia beras yang masih berkulit, nak tengok macam mana..wahh kesian anak kelahiran Ampang ek...

Ok..ok..motif utama ialah nak ucap selama hari raya, tapi biasalah penaja banyak beno kat blog ni, iklan memanjang sebelum nak dapat intro cerita, pertengahan cerita, malah sebelum ending karang pun iklan bersepah, kona sana kona sini kekdahnya..

Okeh tuan-tuan dan puan-puan sekalian, hadiran yang saya muliakan...

Bersempena Hari Raya yang akan menjelang tiba, saya doakan kalian yang nak balik kampung hati-hati di jalan raya, kot le selisih tepi highway ka... meh kita laga-laga pipi sat noooo ehhh laga pipi ngan acik je la... tuuu tuuu pakcik MIor tu sengih-sengih ingat ada anak dara nak laga pipi ngan dia le tuuuu... sorry sikit ek... ehehe acik ckp gini, sebab pak cik ni suka buat lawak sengal sikit, kalau geng-geng blogger teman rapat jiwa raga saya set-set Cik Daun, CIk Madu, CIk Sal ni sokmolah kan suke bertandang ke rumah saya, biasa bila nak balik depa amek turn kiss-kiss muaahhssss-muaahsssss laki aiii pun gedik berambat kata orang perak amek turn gak nak muaahsss-muahhhssss hahahaha laki ai mmg poyo.. tapi dia hanya bergurau begitu dengan bebudak ni yang mempunyai tahap kental dan tahap keji mengeji jurus peringkat lapan sahaja. Kalau dengan orang separa mesra,mau kena baling selipar laki gue. Lagi pun laki ai sebenarya pemalu ouls... ehh sile percaya ye...

ehh ok..ok....kan dah iklan tu... hiks...

ok ulang suara la...

Tuan-tuan para hadiran sekelian, dikesempatan ini kami sekeluarga ingin mengucapkan Selamat Hari Raya, maaf andai kata selama bertahun-tahun saya menulis blog ni ada yang terasa hati, terguris hati dengan kata-kata saya, saya mohon maaf, saya manusia biasa yang sering buat salah dan silap... jadi ampunkan saya...

Ok... pandu berhati-hati di jalan raya nanti, ingatlah orang tersayang.. moga perjalanan kita dirahmati Allah dan dilindungi dari segala musibah. aminnnnn

terimalah kad raya idak seberapa dari acik sekeluarga, maklumlah acik ni tahap bute i.t sikit, jadi mane la nak reti buat lawa-lawa..terimanya seadanya...
Image Hosted by ImageShack.us
By senangingat at 2009-09-16

0 comments:

 

pnut testing Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino